Saturday, May 14, 2011

Selamat Hari Guru!!!

16 mei...pasti semua tahu kan..kan!! eish kalau tak tau date tu memang memalukan...
         haRI GUru laa... kat sini siapa sayang guru sila angkat tgn...  Allah nmpk hehe..
   sebagai murid, pelajar,...
kita perlu h0rmat dan sayang guru kita...
taatlah pada guru selagi guru kita tidak melanggar syariat Islam..
guru merupakan pengganti ibu bapa semasa kita di sekolah.. gurula akan menjadi mama and papa kita kat sek..(ada tak sesiapa yg tak sedar akan fakta ni)
pernah dgr tak..kalau kita ke sekolah/jalan2.. kita berperangai buruk org akan kata"eii tu anak siapa, mak ayah dia tak reti nk didik ke??" emm,, kalau cthnya kita keluar untuk wakil sek, kita berperangau buruk ogr akn kata"ish..ish.. budak sek mana ni?? guru tak pernah ajar dia agama ke moral ke??"

kalau guru2 kita dgr pasti terguris hati mereka kan.

amanah..ana pasti ramai dah muak dgr perkataan amanah.. tu amanah.. ni anamah.. ye laa kat dunia ni.Allah beri kita amanah sbb Alah nak uji kita.. Allah pernah berfirman (ana tak ingt ayat apa tp bunyi nya lbh kurang mcm ni) Allah tak akan senang2 memasukkan hmba2nya yg beriman ke dalam syurga tanpa diuji..
okay ..back to the point, antum sedar tak yg sebenarnya h0mew0rk kita yg berlambak tu ialah amanah?? sedar skrng.. hw bagaikan beban di bahu kita.. pernah rasa tak bila tak siap h0mew0rk pasti kita akan rasa gelisah, tak tenang, tapi bila dah siap h0mew0rk rasa leeeegaaa sgt.. betul tak bagaikan tiada bebanan di bahu...tolong siapkan hw.. ustazah2 and ustaz kasi hw nk tahu kita faham tak apa yg mereka nk smpikn..

 sooo
ana harap hari guru yg akn dtg ni.. kita pohon laa maaf kat guru2 kita..

and gud luck this coming exam!!!

No comments:

Post a Comment